Соціальний педагог Скребцова Євгенія Олексіївна

 

ГРАФІК РОБОТИ

соціального педагога Бродівської

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3

Деньтижня

Напрямки роботи

Години

Понеділок

Діагностична робота. Консультаційна робота

Соціально-перетворювальна робота. Профілактичнаробота

Організаційно-методична робота, відвідування сімей

Обробка результатів дослідження, оформлення висновків

0830–1400

1400–1430

1430–1700

Вівторок

Діагностична робота. Консультаційна робота

Соціально-перетворювальна робота. Профілактична робота

Організаційно-методична робота, відвідування сімей

Обробка результатів дослідження, оформлення висновків

0830–1400

1400–1430

1430–1700

Середа

Діагностична робота.  Консультаційна робота

Соціально-перетворювальна робота. Профілактична робота

Організаційно-методична робота, відвідування сімей

Обробка результатів дослідження, оформлення висновків

0830–1400

1400–1430

1430–1700

Четвер

Організаційно-методична робота

0830–1400

1400–1430

1430–1700

П'ятниця

Діагностична робота. Консультаційна робота

Соціально-перетворювальна робота. Профілактична робота

Організаційно-методична робота, відвідування сімей

Обробка результатів дослідження, оформлення висновків

0830–1400

1400–1430

1430–1700

Напрямки діяльності соціального педагога

№ з/п

Напрям діяльностісоціального педагога

     Види роботи соціального педагога

1

Вивченнясоціально-педагогічних цінностей особистості, соціально-педагогічних впливів мікросередовища на людину, яка росте і розвивається

Спостереження, бесіда, опитування експертів, інтерв’ю, анкетування, невербальний діагноз, вивчення документів, контент-аналіз

2

Організація виховних і освітніх взаємодій з проблемною особистістю, яка потребує допомоги

Співучасть, підтримка дітей із сімей ризику, підтримка у вирішенні проблем, співпраця з родиною, школою, спільнотою, посередництво в особистісній самореалізації і самостійності

3

Соціально-психологічна допомога і підтримка особистості в кризових ситуаціях

З'ясуваннязмісту проблеми, від редагування проблеми, вибір програми і плану дій, обговорення шляхів вирішення проблеми, допомога в організації виходу з проблеми, координація зусиль найближчого оточення особистості, створення групи підтримки

4

Корекціявзаємин, способівсоціальної дії, посередництво в творчому розвитку особистості та групи

Моделюванняситуацій для нового досвіду, моделювання сфер успішності діяльності, організація діалогу і співпраці, організація мікросередовища зі зміненими взаєминами, допомога в розблокуванні позитивних емоцій, створення умов для творчості

Нормативно-правова база  діяльності соціального педагога

      Соціальні педагоги та практичні психологи навчальних закладі в є головною ланкою в структурі психологічної служби освіти України. Саме тому діяльність соціального педагога регламентується Положенням про психологічну службу системи освіти України та іншими нормативно-правовими документами.

    Діяльність соціального педагога в закладах освіти передбачає створення умов для успішної соціалізації  та адаптації дитини, набуття нею соціальної компетенції, формування і утвердження її як особистості, входження в активне громадське життя.  Робота соціального педагога за будь-яким напрямком стає більш ефективною завдяки співпраці з психологом, педагогічним колективом, батьками, адміністрацією навчального закладу та спеціалістами з різних соціальних служб, правових, медичних установ тощо. Така взаємодія дає змогу здійснювати інтегрований підхід щодо соціально-педагогічного супроводу учнівської молоді в сучасних умовах.

Перелік документів, які використовує в своїй роботі соціальний педагог:

  1. Європейська соціальна хартія від 18 жовтня 1961 року. Прийнята Радою Європи в Турині. Вступила в силу 26 лютого 1965 року.
  2. Декларація прав дитини від 20 листопада 1959 року.
  3. Конвенція про права дитини від 2.09.1990 року.
  4. Закон України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 року.
  5. Закон України «Про освіту»від 23.05.1991р. №1060-ХII. (Витяг)
  6. Етичний кодекс спеціалістівіз соціальної роботи.
  7. Положення про психологічну службу системи освіти України.
  8. Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах МОНУ.
  9. Лист Міністерства освіти і науки України від 27.07.2007р. №1/9-488. «Про недопущення проведення тренінгів, обстежень та опитувань усіх учасників навчально-виховного процесу представниками організацій без попередньоїекспертизи, згідно з Положенням про експертизу психологічного  і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України.

Профілактична робота соціального педагога в школі:

 

  • Проведеннятижня правових знань 
  • Профілактикаправопорушеньсереднеповнолітніх
  • День профілактики (зустріч працівників ДК міліції, служби у справах дітей, лікарів)

Проведення благодійних акцій« Твори добро» в школі та за її межами

Ти добро лиш твори повсюди.

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю

Ти вкопай і почисти криницю.

Волю дай, погодуй пташину.

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі,

Лиш добро повинна творити.

                           Л. Іванков

 

  

Учням та їхнім батькам соціальний педагог надає наступні види соціальних послуг:

- допомагає в адаптації дітей-першокласників;

- виступаєпосередникомміжнавчальним закладом та сім’єю, між батьками і вчителями;

- слідкує за відвідуваннямучнями навчального закладу, допомагає у подоланні причин, щопризводятьдопропусків занять;

- попереджуєконфлікти, якіможутьвиникнутив учнівському колективі.

Разом із педагогічним колективом навчального закладу соціальний педагог:

  • проводить консультації з учителями та іншими працівниками школи з різних соціально-педагогічних проблем з метою навчально-виховного процесу учнів;
  • організовує співробітництво з учителями та іншими спеціалістами школи (психолог, логопед-дефектолог, лікар) при розробці індивідуальної страгегії і тактики допомоги дезадаптованим учням;
  • надає допомогу в оцінці та аналізі дисциплінарних порушень учнів.
  • бере участь у педрадах, батьківських зборах та нарадах, що стосуєтьсяс оціально-педагогічного життя навчального закладу.

Пам’ятка  для батьків

    1. Ніколи не займайтесь „виховною роботою” у поганому настрої.

2. Чітко визначте, що ви хочете від дитини ( і поясніть це їй), а також дізнайтесь, що вона думає з цього приводу.

3. Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок.

4. Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні і недоцільні кроки до мети.

5. Не пропустіть моменту, коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх.

6. Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.

7. Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинки – не одне й те саме.

8. Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, не зважаючи на помилку.

9. Виховання – це наступність дій.

10. Вихователь повинен бути твердим, але добрим.

Ви повинні знати

1.  З ким приятелює ваша дитина.

2. Де проводить вільний час.

3. Чи не пропускає занять у школі.

4. У якому вигляді або стані повертається додому.

Не дозволяйте дітям та підліткам

1. Йти з дому на довгий час.

Додаткові матеріали

Пам'ятка школяру

Буклет профілактика наркоманії

Правда про алкоголь

Техніки екстренної психологічної допомоги

Презентації

У 9-их класах пройшли теоретичні та практичні заняття на тему: «Насильство у сім’ї» за участю в.о. начальника Бродівського управління юстиції Любунь М.П. та старшого державного виконавця ВДС Бродівського району Дячук О.В.

 

   

Протягом 2015-2016 навчального року пройшли тренінги з прав людини

Влітку 2016 року були проведені "Веселі старти" для дітей пільгових категорій

     

1. Соціально-педагогічний супровід сімей, які опинилися в СЖО.  Благодійна допомога сім’ям за сприяння Бродівської молодіжної організації «Наше місто» (В.О. Ступак).

2. Проведення лекторіїв для учнів. Профілактика девіантної та делінквентної поведінки в учнівському середовищі. Виступ головного спеціаліста ЦСССДМ Кирик О.Ф. та інспектора ЮПСППП Бродівського ВП  Каплич О.Б. на тему: «Відповідальність неповнолітніх», «Права і обов’язки учнів».

3. Культурно-оздоровча програма для обдарованої учнівської молоді. (Екскурсія до Львова та відвідання кінотеатру Форум «Планета кіно», перегляд мультфільму «Микита Кожум’яка» за сприяння Бродівської  БО «Волонтер».                                                                                          

 

03.11.2016 року за підтримки Бродівської  БО «Волонтер», Львівського обласного фонду «Солдатські матері – за нову армію» (Тимик О.І.) та в рамках підтримки проекту «Мій тато захищає Україну» (Уляна Флешко) діти відвідали Львів.

Програма екскурсії:

1. Оглядова екскурсія Львовом, що проходить центральною та старою частинами міста(діти побачили з вікон Чудо-поїзда старовинні храми, величні палаци, найвидатніші пам'ятки та споруди). Протяжність маршруту – 10 км. , тривалість екскурсії – 1 год.

2. Екскурсія на Ратушу. Діти мали чудову нагоду насолодитись краєвидами центральної частини Львова з вежі над львівською Ратушею. Потрапили на Ратушу через головний вхід Львівської міської ради (площа Ринок, 1). Тривалість екскурсії – 1год.

3. Обід в «Пиріжковій хаті» 
4. «Хімічне шоу» 

5. Ігротека в «Дитячій планеті»

Хочу висловити слова вдячності за неоціненну працю та велику увагу до дітей, батьки яких захищають нашу рідну Україну. Організатори БО "Волонтер" відчинили великий інформаційний доступ до гармонійного розвитку культурного і наукового різноманіття, свободи дитячої творчості, дозвілевої діяльності. Діти відчули турботу, домашній затишок, спокій та психологічне розвантаження.